top of page

Kjøpsvilkår

Salgs- og kjøpsbetingelser


Vilkår og betingelser for kjøp på fjellheimmangesysleri.no

Sist oppdatert: 19.12.2025

 

Innledning

Velkommen til Fjellheim Mangesysleri.

Kjøp er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder her.

1. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

2. Partene

Avtalen er en bindende avtale mellom:

Kjøper: Privatpersonen eller bedrifter som foretar bestillingen.

Selger: Fjellheim Mangesysleri - Langen Kjelbergnes
Organisasjonsnummer: 929 939 875
Adresse:  Sklettvegen 74 7870 Grong
E-post: post@fjellheimmangesysleri.no
Telefon: 950 36  222

3. Pris

Alle priser er i NOK. Eventuelle fraktkostnader vises i kassen før betaling. Andre produkter/tjenester, hvis relevante, prises etter gjeldende mva-regler. Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. 

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende når kjøperen har sendt inn bestillingen og betaling er registrert. Du mottar en ordrebekreftelse på e-post når bestillingen er gjennomført.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

5. Betaling

  • Betaling skjer via Vipps eller annen oppgitt betalingsløsning (f.eks. Stripe, kortbetaling eller PayPal dersom tilgjengelig).

  • Beløpet trekkes ved bestilling.

  • Betalingen anses som fullført når den er registrert hos betalingsformidleren.​

6. Levering og frakt

Leveringstid

  • Bestillinger sendes normalt innen 5 virkedager etter at betalingen er mottatt.

  • Leveringstid med Posten/Bring er vanligvis 2–5 virkedager i Norge.

  • Vi tar ikke ansvar for forsinkelser hos transportør. Ved høytider eller stor pågang kan levering ta noe lengre tid.

Fraktkostnader

  • Fraktkostnader vises i kassen før betaling.

Leveringsmåte

  • Alle bestillinger sendes med Posten/Bring (Pakke i postkassen, Pakke til hentested e.l.).

  • Sporingsnummer sendes på e-post dersom fraktmetoden inkluderer sporing.

Leveringsområde

  • Levering skjer til adresser i Norge.

  • For levering til utlandet, ta kontakt før bestilling for avtale om fraktkostnad og leveringstid.

Uavhentede pakker

  • Uavhentede pakker som returneres til oss, refunderes minus fraktkostnadene.

  • Dersom du ønsker pakken sendt på nytt, må ny frakt betales.

Skadet under frakt

  • Dersom pakken eller innholdet er skadet ved levering, meld fra til transportøren umiddelbart.

  • Kontakt oss på post@fjellheimmangesysleri.no med bilder av skaden.

7. Angrerett


Du har 14 dagers angrerett fra dagen du kjøpte kurset. Angreretten gjelder ikke dersom du starter på kurset før angrefristen er utløpt, da du da samtykker til at tjenesten leveres før fristen er omme. Du må gi beskjed skriftlig, ved å sende en e-post til post@fjellheimmangesysleri.no, innen fristen. All kursmateriell er kun til personlig bruk.

Unntak for mat: Fersk mat, varer med kort holdbarhet, eller forseglede hygieneprodukter er ofte unntatt angreretten.

 

8. Retningslinjer for refusjon

  • Når vi har mottatt og godkjent returen, refunderes beløpet til samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøpet, innen 7 virkedager.

  • Eventuelle fraktkostnader ved det opprinnelige kjøpet refunderes ikke, med mindre hele ordren ble kansellert før utsendelse.

9. Defekte eller skadede varer

  • Dersom varen er skadet ved mottak eller feil, dekker vi både returfrakten og sender et nytt produkt uten ekstra kostnad, eller gir full refusjon.

  • Feil eller skader må meldes innen 14 dager etter mottak.​​

 

10. Reklamasjon

  • Hvis produktet er skadet eller har feil, har du rett til å reklamere i henhold til forbrukerkjøpsloven. Dette  må meldes innen rimelig tid etter at de er oppdaget (senest 2 måneder).

  • Ta kontakt på post@brannrose.no for returavtale.

 

11. Risiko

Risikoen for varen går over på kjøper ved levering.

12. Personopplysninger

Vi behandler personopplysninger i tråd med gjeldende personvernlovgivning, og kun for å oppfylle kjøpsavtalen. Informasjonen deles ikke med tredjepart uten samtykke.

13. Konfliktløsning

Tvister forsøkes løst i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen kontakte Forbrukerrådet eller Forbrukertilsynet for mekling. Eventuelle rettstvister avgjøres etter norsk rett.

Kontaktinformasjon:

Fjellheim Mangesysleri - Langen Kjelbergnes
Organisasjonsnummer: 929 939 875
Adresse: Sklettvegen 74 7870 Grong
E-post: post@fjellheimmangesysleri.no
Telefon: 950 36  222

bottom of page